Onbezorgd

IMG_2016

Het zand van het strand tussen de bladzijdes van de boeken die ik las.
De scherpe zon, waardoor we er achter kwamen dat je je, ook wanneer je de hele middag onder de parasol ligt, moet insmeren met factor 30.
De schone handdoeken die iedere dag verwisseld werden. En hoe heilzaam het is wanneer er ook eens voor ons gezorgd wordt in zoiets simpels als een bed wat voor ons opgemaakt werd.
De golven van de zee die iedere keer opnieuw verdwenen voordat ze het strand konden veroveren.
M’n hoed en zonnebril die de afgelopen weken in minder dan een straal van 1 meter van me te vinden waren.
De mooie Spaanse mensen die zich in de weekenden ’s morgen vanaf 10  uur met de hele familie op het strand verzamelen om nieuwe herinneringen te maken, zonder dat ze het zelf in de gaten hadden.
Het stil voor me uit liggen mijmeren en het luisteren naar alle geluiden en de snelle Spaanse taal.
De siësta’s die we gretig omarmden om onze vermoeidheid kwijt te raken.
De ontdekkingen bij een woord dat m’n hart zo plotseling raakte omdat het een diepe wijsheid bevat.
De keus tussen iets doen of niets doen – en allebei was goed.
De voetafdrukken van een meeuw in het zand. Ik hoefde er alleen maar voor naar beneden te kijken.
Het totaal tot stilstand komen in onze wereld waarin er het laatste jaar zoveel in beweging is geweest. Omdat de zorgen die we thuis hebben met onze (allebei) startende bedrijven – wat soms vaak zo spannend is nog of het allemaal wel gaat lukken.
En zo rond de klok van 5 de hippe Spaanse muziek bij de strandtent verderop waar iedere dag een groepje mensen op dansten.

Het kon me op een onbewaakt moment zo intens ontroeren.
Omdat ik besefte hoe onbezorgdheid er uit ziet.
Hoe het voelt.
Hoe het ruikt.
En hoe mijn ziel dit gemist heeft.

5 thoughts on “Onbezorgd

  1. Jaaa ik weet wat je voelde Daar op het strand Zo intens is dat, het komt zo binnen. Heerlijk Pien. Af en toe dit mee maken maakt dat je weer weet hoe leven kan zijn .
    Hoop voor jullie dat er nog veel van deze mooie momenten komen.❤👄

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

