Onbekend talent

Dat ik niet veel schrijf, betekent nog niet dat er niet veel gebeurt hier.
Ik knap hoe langer hoe meer op van het hectische jaar. Dat betekent dat ik merk dat het stress niveau in mijn lijf aan het zakken is. Daardoor komt er weer ruimte voor een aantal ‘talenten’ die weggezakt waren.

Zo komt m’n heldervoelendheid/intuïtie ook weer in alle vaart terug. Dat heb ik heel lang genegeerd bij mezelf. Maar toen m’n moeder overleed en ik niet verbaasd was, ben ik eens terug gaan denken en toen herinnerde ik me dat ik heel veel signalen heb gekregen in de maanden voor haar overlijden. Ik had er alleen niet naar geluisterd, zeg maar.
En zo zijn er wel meer signalen die ik vroeger wegdrukte, maar die achteraf bleken te kloppen.

Ik voel veel van mensen om me heen, of ik ze nu ken of niet. Vroeger dacht ik dat dat mijn gevoel was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het komt, vreemd genoeg, allemaal binnen bij me.
En niet alleen van mensen om me heen, maar ook van een aantal mensen (die ik bv via social media ken en al eens ‘life’ heb ontmoet), voel ik hun onrust of wat het ook is, al dan niet naar mij toe. Het meeste block ik af, want het is geen doen om alles binnen te laten komen. En als ik niet stabiel in m’n vel zit vraag ik me af wat ik nu weer fout heb gedaan en ben op afstand hard aan het werk om de ander weer gunstig te stemmen.
Maar wacht.
Fout gedaan? Ik?

Daar ben ik dus ook maar eens mee gestopt om altijd maar te denken dat ik degene ben die iets niet goed gedaan heeft. Ook omdat ik weet dat de onrust die ik van de ander voel, niets zegt over mij maar over de ander. Pfffft….voordat ik daar weer achter was, was er heel wat water door de Rijn gestroomd zeg maar.
En in plaats van weer pamperen en alles maar goed te doen voor de ander, ben ik maar eens gaan bedenken wat goed voor mij is en wat ik wil.

Ik laat steeds meer los. Kan op afstand (en überhaupt) het voor de ander niet oplossen als er wrevel is naar mij toe. Omdat ik weet dat die wrevel niet over mij gaat, maar over de ander.
Net zoals ik weet dat, wanneer ik merk dat ik loop te mopperen op anderen en omstandigheden dat niets zegt over wat de ander doet, maar over mijn eigen onrust en het niet stabiel in mijn lijf zitten.

Ik ga de komende tijd maar eens bedenken hoe ik mezelf en dit ‘talent’ nog wat beter kan combineren en toepassen en begrenzen.

5 thoughts on “Onbekend talent

  1. Ik voel wel veel van anderen en soms vind ik dat fijn want ik kan ook erg vrolijk worden of blij van een ander maar sommigen zuigen me leeg dus wegwezen zou ik zeggen. Ik heb het niet zo sterk als jij, ben gewoon hoogsensitief en altijd verbaasd als een ander niet ziet/ voelt wat ik zie en voel. Ik denk dat iedereen dan ziet dat iemand erg ongelukkig is of pijn heeft want in mijn ogen is dat zo te zien. Op mijn kleiclub ging er iemand eerder weg en de anderen zeiden wat een leuk mens is zij toch en ik zei; ja maar wat jammer dat ze zo ongelukkig is. Ik was echt in de veronderstelling dat iedereen dat wel door had maar ze keken me allemaal verbaasd aan. Later heeft ze me haar verhaal verteld en inderdaad zeer ongelukkig.
    Nou ja laat ik me maar eerst met mezelf bezighouden want daar gaat het niet goed mee.
    Leuk om je weer te lezen en fijn weekend.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

